Αρχειοθήκη ιστολογίου

Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2016

Ο ΜΠΑΜΠΑΣ ΜΟΥ!!!!




                   Ο ΜΠΑΜΠΑΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

Οι γονείς για το παιδί είναι οι πρώτοι σημαντικοί άνθρωποι στη ζωή του, ο κόσμος του όλος, τα πιο αγαπημένα του πρόσωπα.
Η οικογένεια είναι η ασφάλεια του, η δύναμη του, το καταφύγιο στα δύσκολα.
Αναμφισβήτητα η μαμά είναι αυτή που βρίσκεται πάντα κοντά στο παιδί, αυτή που θα το φροντίσει και θα είναι  εκεί ότι και να συμβεί. Αυτή που το παιδί λατρεύει και έχει ανάγκη σε όλη του τη ζωή.
Και ο μπαμπάς;
Ο μπαμπάς παίζει πολύ πιο σημαντικό ρόλο στην υγιή ανάπτυξη του παιδιού από ότι πιστεύουμε.
Η παρουσία του είναι το ίδιο απαραίτητη, ώστε το παιδί να αναπτυχθεί ισορροπημένα.
Στη διάρκεια της εκπαιδευτικής μου πορείας έχω συναντήσει πολλούς τύπους μπαμπάδων και έχω διαπιστώσει το σημαντικό ρόλο που παίζουν στη ζωή του παιδιού.
Τα παιδιά θαυμάζουν τον μπαμπά.
Τον βλέπουν δυνατό, ανίκητο, ήρωα, πολυτάλαντο, όμορφο, που όλα τα καταφέρνει.
«Ο μπαμπάς μου είναι μάστορας», «ο μπαμπάς μου είναι δυνατός», «ο μπαμπάς μου δε φοβάται», «ο μπαμπάς μου τα φτιάχνει όλα στο σπίτι», «ο μπαμπάς μου παίζει μαζί μου», «ο μπαμπάς μου μπορεί να νικήσει όλους τους κακούς», «ο μπαμπάς μου μπορεί να με σηκώσει πολύ ψηλά γιατί είναι πάρα πολύ δυνατός».
Στα νέα τους με χαρά μου λένε τις δραστηριότητες που έκαναν με τον μπαμπά.
«Πήγα με τον μπαμπά μου στο σινεμά», «πήγα με τον μπαμπά μου στο χωράφι και κόψαμε ξύλα», «πήγα με τον μπαμπά μου στο χωριό του παππού και ταΐσαμε τα προβατάκια», «πήγα με τον μπαμπά μου στο γήπεδο», «με τον μπαμπά μου φτιάξαμε playmobil», «με τον μπαμπά μου παίξαμε μαξιλαροπόλεμο», «ο μπαμπάς με πήγε βόλτα με το μηχανάκι του».
Όταν είναι η ώρα να φύγουν και έρχεται ο μπαμπάς να τα πάρει, πετάγονται από τη χαρά τους μόλις τον δουν. 
Δυστυχώς έχω συναντήσει και περιπτώσεις παιδιών που ο μπαμπάς δεν είναι πουθενά.
Δεν έρχεται ποτέ να τα πάρει, δεν κάνει πράγματα μαζί τους το Σαββατοκύριακο, δεν είναι πολλές ώρες στο σπίτι, δεν παίζει μαζί τους.
«Ο μπαμπάς μου δουλεύει όλη μέρα….», μου έλεγε σχεδόν κάθε μέρα ένα παιδί.
«Ο μπαμπάς μου είναι κουρασμένος από τη δουλειά και δε θέλει να παίξουμε…».
«Ο μπαμπάς μου πήγε για ψάρεμα και δεν ήρθε μαζί μου στη βόλτα που πήγα με τη μαμά…».
Όταν οι γονείς είναι χωρισμένοι, τότε τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα.
«Ο μπαμπάς μένει σε άλλο σπίτι και μου λείπει….»
Ένα παιδί χωρισμένων γονιών περίμενε να έρθει ο μπαμπάς να το πάρει από το σχολείο εκείνη τη
μέρα….
Ο μπαμπάς δεν ήρθε……. κάτι του έτυχε.
Το παιδί έκατσε σε μια γωνιά και έκλαιγε και δεν ήθελε να φύγει με τη μαμά.
Έχω συναντήσει και  μπαμπάδες που έχουν φύγει και δεν το βλέπουν καθόλου το παιδί.
Υπάρχουν και αυτοί οι μπαμπάδες, όπως υπάρχουν και αυτοί που τα κακοποιούν και δυστυχώς κάποιοι φτάνουν σε ακραίες συμπεριφορές.
Αυτοί όμως ευτυχώς, είναι η εξαίρεση στον κανόνα.
Ο μπαμπάς είναι και θα είναι πάντα ο ήρωας των παιδιών, η προσωποποίηση της δύναμης και της εξουσίας.
Σύμφωνα με τους ειδικούς ο πατέρας προσφέρει στα παιδιά βιώματα, γνώσεις, πρότυπο, εξοικείωση με τον κόσμο γύρω τους, ασφάλεια, προστασία, απόκτηση εμπιστοσύνης στον εαυτό τους, ενίσχυση της κοινωνικοποίησης τους και συνολικά της υγιούς ψυχικής εξέλιξης τους.
Επίσης έχει διαπιστωθεί ότι, όταν ο μπαμπάς συμμετέχει ενεργά στη σχολική ζωή του παιδιού, τότε αυτό εμφανίζει καλύτερες επιδόσεις στο σχολείο.

Γι’ αυτό……………
 «μπαμπά φρόντισε να είσαι εκεί».
                                                                                ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: ΣΟΦΙΑ ΣΗΦΑΚΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου